Hoy, 13 de mayo, se celebra el Día de las niñas/os hospitalizadas/os.
Os dejamos el relato de una niña que tuvo que luchar mucho y a día de hoy puede decir que ha superado su enfermedad... relato disponible AQUÍ.
Además, os dejamos también un vídeo que el artista Fito realizó con unos niño/as hospitalizados/as.
Debéis comenzar con la lectura de un segundo libro. Deberéis elegir un libro que tengáis en casa (como hicisteis en Semana Santa) y comenzar a leerlo. Nos da igual que sea un cuento, un cómic, etc., lo que prefiráis.
Una vez leído el libro, deberéis realizar la misma ficha que la otra vez. Esta tarea es la tenéis que entregar a vuestra profesora de Lengua y la fecha tope será el miércoles 20 de mayo.
- Ficha de lectura disponible AQUÍ.
LENGUA
Un poco de ortografía...¿G o J?
- Leer atentamente la presentación de power point disponible AQUÍ.
- Ver vídeo:
- Ficha interactiva disponible AQUÍ.
SCIENCE
Today´s activity is about the layers of the Earth, it´s a hands on Science activity.
This activity is really pretty and also a great sensory activity building a model of Earth out of modeling clay. It´s a 3D project that really helps bring it to life.
This is what you are doing:
To create this 3D model of the layers of the Earth, you will need just a few materials:
- 5 colours of modelling clay.
- waced dental floss
Steps to follow:
- Form a ball to represent the inner core. In the example, we chose red to represent the intense heat of the inner core.
- Next, roll out a circle of another colour and wrap around the ball and roll gently. This next layer represents the outer core:
- Each subsequent colour will need more modelling clay than the last. You will need a colour to represent the lower mantle, another for the upper mantle, and the outer layer for the crust.
- Once your ball of 5 layers of modelling clay is complete, use a piece on waxed dental floss to cut the ball down the middle, revealing all the layers underneath.
*Make sure not to press the layers too firmly together so that the colours don´t mix.
MATHS
Do you know what is the perimeter of an object? Don't worry, because Sergio is going to explain you what it is!
Much better now, isn't it? Now, try to do this worksheet HERE.
Hola soy Sheyla yo no puedo hacer lo de las caapas de la tierra porque no tengo plastilina
ResponderBorrarHi Sheyla! HIi! You can do it with coloured papers as if they were de layers and wrap them depending on the layer color, or else, you can take a white paper and make circles with markers.
BorrarHola Sergio,
ResponderBorrarLo de las capas de la Tierra los haré cuando consiga plastilina.
Hola Iván! No te preocupes, no es necesario hacerlo con plastilina. Se me ocurre que puede pintar esos círculos de colores en un folio en blanco. Si no, también puedes hacer las capas pintando folios de colores y luego envolviéndolos. Seguro que te queda muy guay!
BorrarMucho ánimo a todos los niños hospitalizados.
ResponderBorrarEl vídeo me ha gustado mucho y la carta de Catalina también.
hola Sergio
ResponderBorrarcundo consiga la plastilina lo hare
Hola Sheyla!No te preocupes, no es necesario hacerlo con plastilina. También podéis hacerlo pintando círculos de colores en un folio en blanco. Si no, también podéis pintar folios de colores y envolverlos para crear las capas. Seguro que te queda súper bien!
BorrarHola ana yo hare lo de la plastilina cundo consiga la plastilina
ResponderBorrarAlaia, do not buy anything, you can do it with coloured papers as if they were de layers and wrap them depending on the layer color, or else, you can take a white paper and make circles with markers.
BorrarHi, I'm Romaisaa. What if you don't have play dough?
ResponderBorrarit could be done with something else
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
BorrarHi Romaisa! Sure, you can do it with coloured papers as if they were de layers and wrap them depending on the layer color, or else, you can take a white paper and make circles with markers.
Borrarthank you very much Ana Satrústegui
ResponderBorrar